Viikkotiedote 35/2017

Kaplaaki tiedottaa / Viikko 35

  • Ilmottautuminen New Venture Management –kurssille
  • Terveysteknologian laaja kattaus esillä tekniikan päivillä
  • Avoin työpaikka: Martly.Io : Account Manager
  • Avoin työpaikka: Eera: Juniorkonsultti
  • Avoin työpaikka: Ramboll: Suunnittelija logistiikan alan projekteihin
  • Tulevat ESTIEM-tapahtumat

 

Ilmottautuminen New Venture Management –kurssille

Haluatko saada ainutlaatuista kokemusta? Millaista on yrittäjyys? Miltähän tuntuu olla mukana ideoimassa uuttaa businessideaa? Näihin ja moniin muihin kysymyksiin saat vastauksen New Venture Management- kurssilla. New Venture Management -kurssi on vuoden mittainen yrittäjyyskurssi, joka toteutetaan yhdessä koten, ymten ja mahdollisesti säten kanssa. Ilmoittautuminen kurssille päättyy 12.09.  Lisätietoa löydät UNIn opinto-oppaasta tai kurssin opettajilta, Antero Tervoselta ja Anna Vuoriolta. Kurssi muuten sopii kaikkiin katin ja tutan tutkintorakenteisiin!

 

 

TERVEYSTEKNOLOGIAN LAAJA KATTAUS ESILLÄ TEKNIIKAN PÄIVILLÄ

 

Miten ihminen voi itse optimoida terveyttään? Minkälaisia mullistuksia geeniteknologia ja big data tuovat terveysalalle? Entäpä mitkä ovat hurjimmat alan innovaatiot lähitulevaisuudessa?

 

Näihin ja moniin muihin terveysteknologian aiheisiin voi tutustua Tekniikan Päivät Terveydeksi! -tapahtumassa neljällä paikkakunnalla tänä syksynä. Kaikille avoin, maksuton tapahtumasarja käynnistyy Espoosta 29.9. Turussa Tekniikan Päivät on 2. – 4.11., Tampereella 10.- 11.11. ja Oulussa 24.- 25.11.

 

Tekniikan Päivillä terveysteknologian asiantuntijat kertovat tieteen ja tutkimuksen viimeisimmistä saavutuksista ja valottavat tulevaisuutta: mitä meillä on odotettavissa seuraavien vuosikymmenien kuluessa. Aihealueet on jaettu kolmeen teemaan: biohakkerointi, räätälöity terveys ja terveys 2030.

 

Terveysteknologian mahdollisuuksia pääsee Tekniikan Päivillä kokeilemaan käytännössä Terveystorilla, jossa on esillä sekä tutkimustietoa että alan yrityksiä. Tekniikan Päivillä järjestetään myös koululaisille suunnattuja toiminnallisia työpajoja. Alla poimintoja kunkin paikkakunnan ohjelmasta, joka päivittyy kokonaisuudessaan lähiviikkoina tapahtuman verkkosivuille tekniikanpaivat.fi.

 

 

Espoo 29.9.

 

Espoon tapahtuma järjestetään mittavan peruskorjauksen läpikäyneessä Dipolissa, jossa on tarjolla kattava asiantuntijaohjelma: yhteensä 18 puheenvuoroa kolmessa rinnakkaisessa sessiossa saman iltapäivän aikana. Esimerkiksi Nokiassa työskentelevä aivotutkija Kiti Müller kertoo, miten terveystiedon faktat erottaa fiktioista netissä. Aalto-yliopiston professori Raimo Sepponen kuvaa, miten parantuneen diagnostiikan myötä voidaan tunnistaa henkilöt, joilla on riski sairastua ja jopa ennaltaehkäistä sairastuminen. Professori Samuel Kaski Aalto-yliopistosta kertoo, miten lääkäri voi yhdessä tekoälyn kanssa tehdä parempia valintoja kuin kumpikaan erikseen.

 

 

Turku 2. – 4.11.

 

Turun kolmipäiväinen tapahtuma järjestetään Turku Science Parkin ICT-talossa. Tekniikan Päivät käynnistyy torstaina 2.11. yrityspäivällä, jonka teemana on yrittäjän hyvinvointi ja Asiantuntija 2.0. Perjantaina 3.11.yli 300 yläkoululaista osallistuu terveysteknologiaan keskittyviin työpajoihin ja lauantaina 4.11. yleisölle on tarjolla on 15 puheenvuoroa biohakkeroinnista, räätälöidystä terveydestä ja tulevaisuuden terveysteknologiasta. Puhujana on mm. futuristi Niko Herlin, joka kertoo, miten organisaatiot ja ihmiset voivat varmistaa menestyksensä myös tulevaisuudessa. Terveystorilla on yli 15 toiminnallista pistettä, esimerkiksi hoivarobotteja, itsensä mittaamista ja 3D-lääketulostimia.

 

 

Tampere 10. – 11.11.

 

Tampereen Tekniikan Päivät käynnistyy 10.11. yrityksille suunnatulla Tekniikan foorumilla, jossa on puhujana muun muassa IBM Watsonin Team Lead Antti Heino. Yleisöpäivä on 11.11. Tampere-talossa, jossa biohakkeri Teemu Arina kertoo, miten omaa suorituskykyään voi seurata ja parantaa teknologian avulla. VTT:n tutkija Lauri Reuter esittelee Global Impact Challenge Finlandin tänä vuonna voittaneen taikapadan, joka voi tulevaisuudessa mullistaa maailman ruokatuotannon. Professori Leena Ukkonen Tampereen teknillisestä yliopistosta kertoo, miten ajatuksen voimalla toimiva, langaton aivokäyttöliittymä voi tulevaisuudessa parantaa vaikeasti vammautuneiden ihmisten elämänlaatua.

 

 

Oulu 24. – 25.11.

 

Oulussa Tekniikan päivät tarjoaa ohjelmaa yrityksille, tutkimus- ja kehitystyötä tekeville sekä kaikille terveysteknologiasta kiinnostuneille 24.11 Oulun yliopistolla. Teemu Arinan biohakkerointi-teemaisen avauksen jälkeen ohjelma keskittyy yksilölliseen terveyteen, tulevaisuuden terveydenhoidon visioihin ja tekoälyyn: mm. Oulun yliopiston professori Tapio Seppänen kertoo, kuinka tekoäly voi paljastaa sairauksia analysoimalla fysiologisia signaaleja. Yleisöpäivä järjestetään 25.11. Kauppakeskus Valkeassa, jossa Terveystorilla pääsee kokeilemaan terveyttä ja hyvinvointia edistäviä laitteita ja sovelluksia toiminnallisissa esittelypisteissä ja työpajoissa.

 

 

 

Tekniikan Päivät Terveydeksi! on maksuton, kaikille avoin tiedetapahtuma. Sen järjestää Tekniikan Akatemia TAF yhteistyössä Aalto-yliopiston, Tampereen Teknillisen Yliopiston, Tampereen yliopiston, Turun yliopiston, Turku AMK:n, Oulun yliopiston, OAMK:n ja Åbo Akademin kanssa. www.tekniikanpaivat.fi

 

Lisätietoja:

 

Tekniikan Akatemia TAF

Projektipäällikkö Nawras Odda

nawras.odda@taf.fi

050 414 7298

 

 

SMARTLY.IO: ACCOUNT MANAGER

 

Type: Full-time, permanent

Suitable background: End of studies – graduated

Working hours: 37.5 h / week

Beginning day: Negotiable

Location: Helsinki

Application DL: Sunday 10th of September 2017

 

Smartly.io is a fast growing team of 130+ building a world-class tool for the largest performance advertisers to automate and optimise their Facebook advertising at scale. We’re a badged Facebook Marketing Partner, and we work closely with the largest online advertisers like eBay, JustFab and Skyscanner. We’re based in Helsinki, Berlin, San Francisco, New York, Buenos Aires and Singapore, we’re looking for individuals with a hunger for learning to join our world-class team!

 

As an Account Manager at Smartly.io, you’ll take ownership of your own customers from first week on, perform consultative sales, and function as the crucial link between customers, Facebook, and our product development team. You’ll work at the cutting edge of the fast-paced online marketing industry, which allows you to learn super fast about growing and nurturing your own target market, managing customer relationships with huge advertisers, and scaling the operations of an ambitious growth company.

 

Would you like to work in a flat, transparent company with real opportunities to have an impact on the future of its business? Have a look at how we practice transparency: Extreme Transparency in Practice — Agnes & Peter’s 1st Strategy Day at Smartly.io: https://www.smartly.io/blog/extreme-transparency-in-practice

 

Learn more about our company culture and perks at our careers page: https://www.smartly.io/careers

 

We’re definitely looking for you if you:

 

  • have 2–5 years of experience in B2B sales, account management and online marketing
  • get your motivation from working very closely with customers
  • are driven by growing your clients, and constantly looking for new market opportunities
  • are a strong team player willing to constantly learn from and teach others
  • have strong technical skills and are able to communicate about complex concepts clearly and efficiently
  • have genuine interest and experience in online marketing and B2B sales
  • have great communication and negotiation skills with proactive attitude to drive results
  • have excellent social skills that allow you to build trust and close relationships
  • have at least a Bachelor’s degree in business administration, sales, tech or other relevant field
  • are available and willing to travel to meet customers and are flexible with your schedule
  • have fluent spoken and written English (fluency in other major languages that are relevant in our target markets is a plus, but not required)

 

As an Account Manager at Smartly.io, you will:

 

  • Manage and grow your own customers
  • Work closely with customers to hone their online marketing strategy and to be able quickly resolve advertiser issues, including campaign performance and platform bugs
  • Grow and manage your own pipeline and drive sales proactively
  • Build, manage and develop strong relationships with our customers and Facebook
  • Provide dedicated support, best practices, data insights, and product knowledge to create business solutions for customers
  • Teach and train your customers to use the tool efficiently and keep them updated about its latest changes and newest features
  • Take full ownership and responsibility of your own target market, segments and customers, and develop vertical expertise (e.g. e-commerce, travel, classified, mobile apps, etc)
  • Develop and maintain excellent knowledge and skills for Smartly.io tool and FB marketing in general so that you’re constantly able to solve customers’ problems
  • Collaborate with customers and product development team to maintain the quick feedback loop, design new product features and to improve the interface
  • Collaborate with the marketing team to create sales materials and case studies
  • Constantly step out from your comfort zone to learn super fast in a quickly evolving industry

 

RECRUITMENT PROCESS

 

Smartly.io and aTalent Recruiting have partnered up to find the most potential new talents. As opposed to aTalent’s traditional recruitment processes, Smartly.io will be responsible of all communication during and after the recruitment process. The estimated length of the recruitment process varies from one week to two months depending mostly on the schedule of the candidate.

 

Smartly.io hires people that are extremely quick to learn new things because online marketing and Facebook as a platform evolve incredibly fast all the time. Our recruiting steps are designed to give you a realistic glimpse of the job, but also to test your ability and willingness to learn quickly and apply the fast-changing concepts of online advertising to maximize positive impact for your customers.

 

The recruiting process is an opportunity for both you and us to see if we’re made for each other.

 

STEP 1 – Tell us about yourself in an application. We go through and reply to each and every application we’ve received.

 

STEP 2 – Homework assignment where you’ll learn the basics and more challenging concepts of the Facebook advertising industry.

 

STEP 3 – Facebook Advertising Concepts Interview & discussion about your passions and preferred role with your potential new teammates.

 

STEP 4 – Sales demo simulation where you need to convince us to start trial with the Smartly.io tool.

 

STEP 5 – Discussions with our leadership team.

 

TO APPLY – send your CV and application letter by latest on September 10th 2017 to: https://apply.atalent.fi/smartlyio-account-manager-8-2017. If possible, please send your application documents in PDF-format. If you want to get more information regarding the recruitment process or the position, please feel free to contact aTalent’s Recruitment Manager Emma Toivola (emma.toivola[at]atalent.fi)

 

 

Avoin työpaikka: Eera: Juniorkonsultti

Oletko innostunut liiketoimintaprosessien kehittämisestä ja automaation tarjoamista mahdollisuuksista? Onko sinulla hyvä tietotekninen ymmärrys? Haluatko päästä työskentelemään mielenkiintoisissa asiakasprojekteissa? Eera etsii tiimiinsä vahvistukseksi teräviä juniorkonsultteja (2.-4.vsk)!

 

Tyyppi: Osa-aikainen

Suositusvuosikurssi: 2.-5. vsk

Kesto: Toistaiseksi voimassa oleva

Työaika: 15-37,5 h/viikko

Toivottu aloituspäivämäärä: Mahdollisimman pian

Työpaikan sijainti: Keskusta, Helsinki

Haku-DL: ASAP, kuitenkin viimeistään 3.9.2017

 

Eera on vuonna 1986 perustettu suomalainen asiantuntijayritys. Eeran palvelualueita ovat kasvua tukeva strategiatyö, uuden liiketoiminnan kehittäminen ja tehokkaan liiketoiminnan rakentaminen. Vuosien varrella Eera on liikkeenjohdon konsultoinnin rinnalla panostanut paljon uuden liiketoiminnan synnyttämiseen, sekä omissa nimissään että eri alojen startup-yrityksiä tukien. Johtuen tahdosta keskittyä vieläkin enemmän arvonluontiin Eera yhdisti voimansa suomalaisen Wallstreet-konsernin kanssa vuonna 2017. Yhdessä yritykset luovat kansainvälisesti toimivan arvonluontiin erikoistuneen konsernin, joka tarjoaa ratkaisuja yritysten kasvun vauhdittamiseen ja asiakkaiden varallisuuden kasvattamiseen.

 

Eera etsii uusia juniorkonsultteja asiakasprojektiensa toteutuksen tueksi – tavoitteemme on kasvattaa sinusta tulevaisuuden RPA-konsultoinnin rautainen ammattilainen!

 

Juniorkonsulttina tulet työskentelemään tietotyön ja liiketoimintaprosessien automatisoinnin parissa, pääasiallisina työtehtävinäsi tietotyön automatisoinnin työkalujen konfigurointi, prosessien mallinnus sekä automatisoitujen prosessien käyttöönotto ja testaaminen. Tulet työskentelemään osana projektiryhmää sekä tiiviisti asiakkaan kanssa. Työ saattaa sisältää matkustamista Suomessa, Pohjoismaissa tai kauempana (mm. Saksa, Chile ja UAE), oma innostuksesi huomioiden.

 

Ideaalina hakijana sinulla on riittävän laaja tietotekninen ymmärrys ja olet kiinnostunut prosessien kehittämisestä ja automatisoinnista. Ehdottomana etuna näemme myös näkemyksen tai kokemuksen prosessien kehittämisestä. Monitahoisessa tiimissä työskenteleminen ja asiakastyöskentely luonnistuvat sinulta hyvin. Tässä tehtävässä tulet työllistymään aTalentin työntekijänä Eeralle. Työmäärä vaihtelee viikoittain noin 15 tunnista täysiin työviikkoihin mahdollisuuksiesi mukaan.

 

Mitä haemme:

 

  • Opinnot relevantilta alalta (esim. informaatioverkostot, tuotantotalous, tietojohtaminen)
  • Oma-aloitteista ja itseohjautuvaa työskentelytyyliä
  • Sujuvaa suomen ja englannin kielen taitoa
  • Hyviä kommunikaatiotaitoja
  • Perusosaaminen ohjelmoinnista ja tietojärjestelmistä (esim. 15-30 opintopistettä tai tätä vastaavat taidot)

 

Eduksi näemme:

 

  • Kiinnostus tai suuntautuminen kauppatieteisiin ja liikkeenjohdon konsultointiin
  • Ymmärrys liiketoimintaprosessien analysoimisesta ja kehittämisestä
  • Espanjan kielen taito

 

Tarjoamme sinulle:

 

  • Näköalapaikan tietotyön automatisoinnin ja ohjelmistorobottien räjähdysmäisesti kasvavaan ja kehittyvään alaan
  • Mahdollisuuden päästä työskentelemään merkittävien asiakkaiden kanssa Suomessa ja ulkomailla
  • Jalansijan työelämään ja osaavan tiimin tuen urakehitykseen yhdessä Suomen johtavista liikkeenjohdon konsultoinnin yrityksistä

 

Mikäli olet etsimämme tekijä, lähetä CV:si ja hakemuksesi mahdollisimman pian, viimeistään su 3.9.2017 täällä: https://apply.atalent.fi/eera-juniorkonsultti-tietotyon-automatisointiin-8-2017. Jos mahdollista, toimitathan hakudokumenttisi pdf-tiedostona. Ilmoitathan hakemuksessasi mahdollisen aloituspäiväsi sekä tuntipalkkatoiveesi.

 

Eerasta voi lukea lisää osoitteessa: www.eera.fi. Hakuprosessia koskeviin kysymyksiin vastaa aTalentin Anna Oikarinen (anna.oikarinen[at]atalent.fi, 050 4155 345).

 

 

Avoin työpaikka: Ramboll: Suunnittelija logistiikan alan projekteihin

 

Tyyppi: Täysipäiväinen
Suositusvuosikurssi: Opintojen loppuvaihe – valmistunut, mahdollisuus diplomityön tekemiseen
Työaika: 37,5h/vko
Toivottu aloituspäivämäärä: Joustavasti, esimerkiksi syksyllä 2017
Työpaikan sijainti: Espoo
Haku-DL: 11.09.2017

Ramboll on johtava kansainvälinen suunnittelu- ja konsultointialan yritys. Säätiöomisteisessa yhtiössämme työskentelee 13 200 eri alojen ammattilaista globaalisti. Suomessa toimimme maanlaajuisesti 2200 asiantuntijan voimin. Tarjoamme asiantuntijapalveluja infrastruktuurin, ympäristön ja rakennusten suunnitteluun, rakennuttamiseen, rakentamiseen ja ylläpitoon sekä johdon konsultointiin. Työmme tavoitteena on luoda aidosti koko yhteiskunnan toimintaa kehittäviä ratkaisuja. Tässä onnistumisen takaa osaava ja näkemyksellinen henkilöstömme.

Nykyajan suurimmat maailmanlaajuiset haasteet – kaupungistuminen, globalisaatio ja ilmastonmuutos – vaikuttavat voimakkaasti infran ja liikenteen alalla. Entistä tiheämmin rakennettujen ja toimivien asuinympäristöjen rakentaminen kaupunkialueille vaatii kestäviä, innovatiivisia ja kustannustehokkaita teknisiä ratkaisuja. Infrastruktuurin monialainen suunnittelu on yrityksemme perinteisintä ja vahvinta osaamisaluetta.

Ramboll etsii nyt suunnittelijaa kehittymään urallaan raideliikenteen ja logistiikan alalla mielenkiintoisten asiakasprojektien parissa. Tämä tehtävä sopii hyvin esimerkiksi loppuvaiheen opiskelijalle ja tarjoamme myös mahdollisuuden diplomityöhön projektiemme parissa. Suunnittelijan roolissa pääset osallistumaan monipuolisesti erilaisiin tavara- ja raideliikenteen selvitysprojekteihin. Tehtävässä menestyminen edellyttää omatoimista työotetta, idearikkautta sekä innokkuutta uuden oppimiseen. Pystyt tekemään päätöksiä itsenäisesti ja osallistut mielelläsi myös toimintamme kehittämiseen. Omaat vakuuttavat viestintätaidot niin suullisesti kuin kirjallisesti ja toimit sulavasti asiakasrajapinnassa.

Odotamme sinulta:

• Soveltuvaa teknistä koulutustaustaa (DI)
• Kiinnostusta raideliikenteeseen ja logistiikkaan
• Erinomaista suomen ja englannin kielen kirjallista ja suullista osaamista
• Halua kehittyä ja oppia uutta
• Erinomaista Microsoft Excel -osaamista

Eduksi luemme:

• Kokemuksen logistiikka-alan tehtävistä
• Kaupallisen osaamisen ja liiketoiminnallisen ymmärryksen

Tarjoamme sinulle:

• Aidosti kansainvälisen työympäristön, joka tarjoaa mahdollisuuden luoda uraa myös ulkomailla
• Nuorekkaan ja asiantuntevan tiimin
• Ison talon tarjoamat edut sekä monipuoliset mahdollisuudet kehittyä urallasi

Oletko etsimämme henkilö? Lähetä hakemuksesi ja CV:si pdf-tiedostoina viimeistään 11.09.2017 tänne:https://apply.atalent.fi/ramboll-suunnittelija-logistiikan-alan-projekteihin-8-2017

Voit tutustua Rambolliin osoitteessa http://www.ramboll.fi/. Lisätietoja tehtävästä ja hakuprosessista tarjoaa aTalentin Recruitment Manager Hanna Väisänen (+358 40 5845425, hanna.vaisanen[at]atalent.fi).

 

 

Tulevat ESTIEM-tapahtumat:

 

 

LR Forum, Kiev

12-18.10.2017 | Hakuaika 3.8.-12.9.

 

Sustainability Bootcamp, Lenggries

20.-22.10.2017 | Hakuaika 22.5.-15.9

 

Europe3D Greek Edition, Xanthi

25.-31.10.2017 | Hakuaika 25.8.-23.9.

 

TIMES Training Event, Istanbul

26.-31.10.2017 | Hakuaika 20.8.-16.9

 

Lean Six Sigma Green Belt Training event, Graz (Itävalta)

30.10.-5.11.2017 | Hakuaika 20.8.-10.9

 

Lisätietoa tapahtumista ja niiden sisällöstä löytyy ESTIEM:in nettisivuilta (www.estiem.org).

Mikäli sinulla ei vielä ole käyttäjätunnuksia www.estiem.org -sivulle, tai mikäli sinulla on kysymyksiä ESTIEMiin tai tuleviin ESTIEM –tapahtumiin liittyen, ota yhteyttä Kaplaakin Kv- ja ESTIEM –vastaavaan eli Panu Laukkaseen. (estiem@kaplaaki.fi)

 

 

Tiedotti,

 

Ida Mäkelä

PR-toimihenkilö

Kaplaaki ry