Viikkotiedote 6/2017

Kaplaaki tiedottaa/Viikko 6

  • Vuoden Kaplaakilainen ja Vuoden tutaopettaja
  • Sinustako jäsen LUT:n Abitiimiin?
  • Opiskelijaedustus tuotantotalouden ASIIN-akkredointiin
  • Lutesin palautekysely ja LinkedIn-työpaja 7.2
  • Unohda ajanhallinta – enemmän aikaiseksi vähemmällä
  • Avoin työpaikka: Accountor – Junior Robotics Consultant
  • Avoin työpaikka: Sourcing Analyst/Manager
  • Avoin työpaikka: Prologue Group / B2B-myyjä
  • Tulevat ESTIEM-tapahtumat

 

————————————————————————–

Vuoden Kaplaakilainen ja Vuoden tutaopettaja

 

On jälleen aika palkita vuoden tutaopettaja sekä vuoden Kaplaakilainen. Anna siis ehdotuksesi pienten perustelujen kanssa ja vaikuta siihen ketkä Kaplaaki vuosijuhlillaan palkitsee.

 

Anna äänesi tämän linkin kautta: https://goo.gl/forms/ig2Oms8KEqoUJ9qB2

 

————————————————————————–

 

Sinustako jäsen LUT:n Abitiimiin?

 

Abitiimi on LUT:n opiskelijoista koostuva markkinointitiimi, joka kiertää lukioissa ympäri Suomen kertomassa, miksi juuri meille kannattaa hakea opiskelemaan.

 

Tiimi toimii osana yliopiston viestintää ja on merkittävässä roolissa hakijamarkkinoinnissa. Kuka tahansa LUT:n opiskelija voi hakea tiimin jäseneksi.

 

Mitä odotamme hakijalta:

–          Aito innostus yliopistoa kohtaan ja halu kertoa siitä myös muille

–          Tiimityötaitoja

–          Joustavuutta

–          Ajokorttia

–          Sitoutumista aikatauluihin ja yhteisiin tavoitteisiin

 

Etuna on myös, jos sinulla on kokemusta:

–          Blogitekstien kirjoittamisesta

–          Somesisältöjen tuotannosta

–          Valokuvaamisesta tai videoiden tekemisestä

–          Esiintymisestä yleisön edessä

 

Mitä tarjoamme:

–          Osa-aikaista työtä n. 10 tuntia viikossa (elokuun puoliväli 2017 – huhtikuu 2018)

–          Yliopiston palkkausjärjestelmän mukaisen palkan

–          Ammattimaisen esiintymiskoulutuksen

–          Arvokasta työkokemusta markkinoinnin eri tehtävistä

–          Luovan ja energisen työympäristön

 

Mistä työ koostuu:

–          Lukioinfot ympäri Suomen

–          Somesisällön tuottaminen (blogi, videot, Facebook, Instagram, Snapchat)

–          Messut ja jatkokoulutuspäivät

–          Muu avustava työ liittyen hakijamarkkinointiin

 

Lähetä hakemus 12.2.2017 mennessä osoitteeseen abitiimi@lut.fi. Hakemuksen tulee sisältää: työhakemus, CV ja 1 minuutin pituinen video aiheesta ”Miksi hakea LUT:hen?” (video toimitettava linkkinä esim. Youtubeen, ei liitetiedostona).

 

Jatkoon valitut kutsutaan haastatteluun, jotka pidetään viikoilla 7 ja 8.

 

Lisätiedot ja kysymykset: Abitiimin tiiminvetäjä Miia Ruuskanen, miia.ruuskanen@lut.fi.

 

————————————————————————–

 

Opiskelijaedustus tuotantotalouden ASIIN-akkredointiin

 

 

Tuotantotalouden ASIIN-akkreditoinnin haastattelu pidetään keskiviikkona 5.4.2017. Tuotantotalouden opiskelijoista kaivataan edustukseen

  • Tuotannon johtamisen DI-opiskelijaa
  • Kustannusjohtamisen DI-opiskelijaa
  • Toimitusketjun johtamisen DI-opiskelijaa
  • Innovaatio –ja teknologiajohtamisen DI-opiskelijaa
  • GMIT DI-opiskelijaa
  • AMK-pohjalta DI-vaiheen aloittanut opiskelija jostain edellämainitusta pääaineesta
  • Kansainvälinen tutkinto-opiskelija

 

Ilmoittautumiset viimeistään 6.2. sähköpostiosoitteeseen opinto@kaplaaki.fi

 

————————————————————————–

 

Lutesin palautekysely ja LinkedIn-työpaja 7.2

 

Lutesin palautekysely

 

Lutesin uusi tiimi haluaa vastata paremmin opiskelijoiden toiveisiin ja sen vuoksi pyytäisimmekin sinua täyttämään oheisen lyhyen kyselyn. Kaikki uudet ideat ovat erittäin tervetulleita! Kaipaamme etenkin ehdotuksia siitä, miten pystyisimme tukemaan yrittäjyyttä juuri sinun alasi näkökulmasta. Nyt sinulla on myös täydellinen tilaisuus ehdottaa puhujia, joiden vierailusta olet aina haaveillut. Vastauksesi ovat erittäin tärkeässä roolissa toimintamme kehittämisessä.

 

https://goo.gl/forms/v7a4LLKRx4QFFQEA3

 

Vastaathan viimeistään keskiviikkona 15.2.

 

Kiitämme ajastasi!

 

LinkedIn-työpaja 7.2.

 

Nyt on korkea aika pistää viimeistä vaihdetta silmään työnhaussa! Lutes järjestää työnhaun avuksi LinkedIn-työpajan 7.2. klo 17-19 salissa 4305. Voit osallistua tapahtumaan LinkedIn-profiilisi alkutasolla riippumatta, sillä sosiaalisen median ammattilaisen Rami Salomaan opastuksella tulet taatusti parantamaan näkyvyyttäsi. Sinulla on mahdollisuus päivittää profiilisi myös valokuvan osalta, sillä kamerakerho ottaa tapahtuman aikana CV-kuvia halukkaista.

 

Työpajan jälkeen järjestetään perinteisesti after workit Lutesin toimistolla.

 

Ohessa linkki FB-tapahtumaan: https://www.facebook.com/events/550624498474631/

 

Nähdään tiistaina!

 

————————————————————————–

 

Unohda ajanhallinta – Saat enemmän aikaiseksi

Toimivat työkalut. Uusi ajattelutapa.

14.3.2017 Original Sokos Hotel Vantaa

Olet ehkä kokeillut to-do-listoja, huolellista tehtävien aikataulutusta ja muita perinteisiä ajanhallinnan välineitä. Olet myös huomannut, että ne eivät toimi sirpaleisessa, tempoilevassa ja monien kuormittavien signaalien työypäristössä!

Jos menettely, jolla työ tehdään ei ole toimiva, ei sitä noudattaen paraskaan tekijä onnistu!

LEAN Time Managementin periaatteet toimivat. 4.3. pidettävä työpaja parantaa työsi sujuvuutta ja hallintaa. Työskentely on oman todellisen tilanteesi työstämistä pohjautuen toimiviin ja tehokkaisiin ratkaisumalleihin.

Kenelle?
Henkilöille, jotka tuntevat, että työnhallinnassa on kehittämistä ja työn tekeminen voi olla tuloksellisempaa, mutta vähemmän kuormittavaa.

-> Verkkosivuille tästä
-> Ilmoittautumaan tästä

Kouluttajana toimii Tom Klinge, Intensio Oy:stä. Intensio on 11 vuotias koulutusyritys, jonka koulutuksiin on osallistunut yli 17000 ammattilaista. Tom on valmentanut osallistujia hallitsemaan työtänsä ja ajankäyttöään jo 19 vuotta. Eniten kiitosta tulee innostavasta ja energisestä toteutustavasta ilman asiasisällöstä tinkimistä.
Aikataulu ja ohjelma

8.45 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00 Koulutuksen käynnistäminen

Kaiken pohja on perustehtävä!
– työrooli ja sen vaikutus työskentelyyn
– perustehtävän hahmottaminen
– lean-ajattelun virtaus vs. kuormitus

Työnhallinnan tunne takaisin – olennaisen löytäminen
– olennaiset asiat ja niihin liittyvät tavoitteet
– arvoa tuottavien ja tuottamattomien tehtävien erottaminen
– tehtävälähteille järjestys ja intuitiivinen priorisointi kuntoon

Nykyarjen arviointi
– ennakkotehtävänä tehdyn kartoituksen vertailu edellisiin
– pullonkaulojen tunnistaminen
– kehityskohdat, joihin keskittymällä saat aikaa tuloksia

12.00 -12:45 Lounas

Vähennä keskeneräistä työtä jakuormitustasi,
saat enemmän aikaiseksi

– päivittäisen tehtäväkaaoksen hallinta:menettely, jolla voit
vapauttaa itsesi turhasta kuormasta ja varmistaa, että
tehtävien tekeminen tehostuu
– henkilökohtaisen työtapaprofiilin teko

Omasta työkyvystä huolehtiminen
– psyykkisen energian varmistaminen
– tasapainoisesta elämästä huolehtiminen

Koonti ja loppukeskustelu: mitä tämän jälkeen?

16.30 Koulutus päättyy
____________________________________________________

Missä
Original Sokos Hotel Vantaa, Hertaksentie 2, Vantaa

Hinta
590 eur/hlö + alv 24 %. Sisältää materiaalin ja tarjoilun

Osallistuminen voidaan peruuttaa maksutta 14pv ennen
koulutusta ja sen jälkeen veloitetaan 50% koulutuksen
hinnasta.
_____________________________________________________

–> Ilmoittautumaan täältä

Ystävällisin terveisin,
KoulutusHub
info@koulutushub.com
p. 040-3217335
————————————————————————–

 

Avoin työpaikka: Accountor – Junior Robotics Consultant

 

Interested in digitalizing and automating service processes? Want to grow to be a true professional in the rapidly developing field of Robotic Process Automation? Accountor is looking for a fresh talent to join them in Helsinki or Tampere! (End of the studies – graduated)

ACCOUNTOR – JUNIOR ROBOTICS CONSULTANT

Recommended background: End of the studies – graduated
Working time: Fulltime
Length: Permanent
Location: Helsinki or Tampere
Requested starting date: ASAP, but negotiable
DL for applications: 12.2.2017

We are Accountor, the largest accounting, HR and financial advisory services company in the Northern Europe. We have over 100 offices in seven countries, with over 2,300 passionate employees helping our clients to succeed. Would you like to join our growth story?

Among the first companies in the industry, we are implementing Robotic Process Automation (RPA) solutions as a part of our continuous work in digitalizing and automating service processes. We are currently looking for a Junior RPA Consultant to join the international Business Development unit of our Outsourcing division.

Your main task as our Junior RPA Consultant will be to implement software robot solutions in order to automate selected routine processes for our country organizations – mainly Finland, Sweden, and Norway. This role includes communication and cooperation with internal clients – you understand their needs and business objectives and coordinate the work of process expert. You make sure that automation will improve the productivity, service quality, and profitability of our operations. You don’t have to be a RPA professional yet. We will support you to become one!

What we are looking for:

•A recent (or soon to) graduate who has the suitable higher education to support his/her success in this position
•Business oriented mindset and interest to analyze and improve business processes
•Basic understanding of programming and information systems (15-30 study credits or comparable skills).
•A systematic person with a strong service mind, who takes initiative and is able to manage his/her own work.
•Excellent written and spoken Finnish and English skills

What we consider as plus:

•Process automation courses or experience in software implementation
•Basic skills in any other Nordic language
What Accountor can offer you:
•A central development position in an international and growing company and full induction and support to prosper and develop in this role
•A great opportunity to gain experience in dynamic and international environment with highly-skilled team of professionals
•A challenging role in rapidly growing and strategically important field of expertise

Did we manage to catch you attention? Then send your application here: https://apply.atalent.fi/accountor-junior-robotics-consultant-1-2017 by 12.2.2017. For further details about the role or process contact Recruitment Manager Anna Oikarinen (050 4155345, anna.oikarinen@atalent.fi)

 

————————————————————————– 

 

Avoin työpaikka: Sourcing Analyst/Manager

 

Type: Permanent
Working hours: Fulltime
Suitable background: End of studies / Graduated / A couple of years of experience
Location: Ludviginkatu, Helsinki
Starting date: Negotiable, in the beginning of May at the latest
Application DL: 19.2.2017

Do you want to step out of your comfort zone into the extraordinary and join a unique team with a very strong and proven track record?

CapMan is a leading Nordic investment and asset management company active in the private equity industry. For more than 25 years, we have been developing companies and real estate and supporting their sustainable growth. We are committed to understanding the needs of our customers in an ever-changing market environment. Our objective is to provide attractive returns and innovative solutions for our investors and value adding services for professional investment partnerships, growth-oriented companies and tenants. Our independent investment partnerships – Buyout, Real Estate, Russia and Credit – as well as our associated company Norvestia are responsible for investment activities and value creation. CapMan’s service business offering includes fundraising advisory services, purchasing activities and fund management services to both internal and external customers. CapMan has 100 private equity professionals and assets under management of €2.8 billion. 

CaPS (CapMan Purchasing Scheme) is a service driving down costs on non-strategic products and services for its member companies. The concept is unique among private equity investment managers in the Nordic countries. For close to 10 years CaPS has supported its member companies in Finland and Sweden to review and address their spend. Over the years, CaPS has delivered savings of €40 million in total. CaPS is also a powerful network for sharing best practices. Each year more than 100 member companies use CaPS sourcing services. During the last few years, CaPS has enjoyed double-digit growth.

CaPS is now looking for a Sourcing Analyst / Manager to help them further their growth!

In your role as Sourcing Analyst/Manager at CaPS, you will take part in tendering for new services and categories in Finland and Sweden. Your responsibilities include, among others, savings verifications, analysis of categories, preparation of materials, identification of business opportunities based on the tendering process and conducting due diligence in relation to external companies. You will also be working closely with our member companies.

We require:
• Hard-working, energetic and courageous attitude
• Strong analytical skills
• Pragmatic and precise way of working
• Thriving under pressure
• Evidence to show your ambitious attitude, for example experience in management consulting, corporate finance industries or sourcing or a background in competitive sports
• International experience either through work or during your studies
• Excellent communication skills in Finnish and English
• Ability to work fluently with Excel and PowerPoint

Seen as an advantage:
• Fluent skills in Swedish

We offer:
• An unique opportunity to be at the frontline of a constantly evolving international business
• A dynamic professional organization located in central Helsinki
• Possibility to have direct impact on CaPS, our member companies and CapMan

Please send us your application and CV here https://apply.atalent.fi/caps-sourcing-analyst-manager-2-2017.

Additional information regarding the position or the recruitment process can be inquired from aTalent’s Recruitment Manager Annika Salonen (0503057375, annika.salonen@atalent.fi). For more information about CapMan, please visit www.capman.com, and about CaPS, please visit www.capman.com/caps.

 

————————————————————————–

 

Avoin työpaikka: Prologue Group / B2B-myyjä

 

Me Prologue Groupilla etsimme kasvavaan tiimiimme lisää tekijöitä Helsinkiin! Voit olla joko uraputkesi alussa tai jo kokenut myyjä.  Tärkeintä on, että sinulta löytyy draivia tehdä kauppaa ja haluat olla kehittämässä omaa osaamistasi sekä startup-yritystä. Sopii erityisesti opiskelijalle!

 

on suomalainen vuoden 2016 alussa perustettu yritys, jonka toimialoihin kuuluu sosiaalisen median markkinointi ja konsultointi. Tuotamme myös kokonaisvaltaisesti sisältöä asiakkaidemme sosiaalisen median kanaviin. Tämän lisäksi toimimme myös tapahtumatuotannon alalla. Tiimimme on nuori, ammattitaitoinen, sekä täynnä positiivista energiaa.

 

Tutustu työnkuvaan lisää oheisesta linkistä: http://www.prologuegroup.fi/meista/rekrytointi/b2b-myyja-asiakkuusvastaava/

 

————————————————————————–

 

Tulevat ESTIEM-tapahtumat:

 

TIMES Training Event, (Grenoble, Ranska)

6.-12.3.2017 | Hakuaika 15.12. – 19.2.

 

Vision Decarbonise, Digitalise, Decentralise, (Berliini, Saksa)

13.3.-18.3.2017 | Hakuaika 12.1.-8.2.

 

Lean Six Sigma Green Belt Training Event, (Dortmund, Saksa)

19.-25.3.2017 | Hakuaika 13.1.-9.2.

 

Vision Renewable Energy in a Sustainable Society, (Istanbul, Turkki)

20.-27.3.2017 | Hakuaika 20.1-20.2.

 

Media School, (Moskova, Venäjä)

24.-30.3.2017 | Hakuaika 16.1.-14.2.

 

Europe3D Ukraine,(Kiev & Lviv)

28.3-4.4.2017 | Hakuaika 1.2-28.02

 

Language Course: Let’s learn Deutsch!, (Braunschweig & Hamburg, Saksa)

3.-13.4.2017 | Hakuaika 28.1.-28.2.

 

Lisätietoa tapahtumista ja niiden sisällöstä löytyy ESTIEM:in nettisivuilta (www.estiem.org).

Mikäli sinulla ei vielä ole käyttäjätunnuksia www.estiem.org -sivulle, tai mikäli sinulla on kysymyksiä ESTIEMiin tai tuleviin ESTIEM –tapahtumiin liittyen, ota yhteyttä Kaplaakin Kv- ja ESTIEM –vastaavaan eli Panu Laukkanen. (estiem@kaplaaki.fi)

 

————————————————————————–

 

Tiedotti

Ida Mäkelä

PR-toimihenkilö

Kaplaaki ry